زمان جاری : جمعه 22 تیر 1403 - 7:34 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 56
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 108
عضویت: 11 /7 /1392


محیط زیست: هوای‌تهران در شرایط‌هشدار و در آستانه‌اضطرار...

هوای‌تهران در شرایط‌هشدار و در آستانه‌اضطرار/ استاندار: آلودگی‌هوا زیاد شود، شاید ساعت کار ادارات کم شود...
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است شاخص حضور ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده اصلی هوای تهران است، در ظهر امروز عدد ۱۷۰ بوده است. این یعنی شرایط ناسالم هوا برای تمام مردم و نه فقط گروه‌های در معرض خطر مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار. همچنین اگر اندکی ترافیک در تهران زیاد شود، شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون به ۲۰۰ می‌رسد، یعنی شرایط اضطرار.
البته هوای تهران در ۱۶ روز گذشته از مهرماه هم حال و روز خوشی نداشته است. مثلا دیروز هم شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۱۳ و ظهر ۱۳۰ بود. شب گذشته هم هوا کاملا بوی خاک می داد. این را همه تهرانی ها می توانند شهادت دهند.
این هوای ناسالم که در مهرماه ثبت شده است در حالی است که تا سال ۸۹ بیشتر از ۸۰ درصد روزهای این ماه هوا در شرایط سالم قرار داشت. اما عواملی مانند تردد خودروهای دودزا و مدیریت نشدن آنها به دلیل افزایش زمان معافیت از معاینه فنی و همچنین هجوم بیش از پیش گرد و غبار عربی به مرکز ایران، عملا هوای سالم را از بسیاری از شهرهای بزرگ ایران، از جمله تهران گرفته است.
باید به همه اینها اضافه کرد در سه چهار ماه آینده هم باید در همین هوا را تنفس کنیم؛ پدیده وارونگی دما هم مزید بر علت می شود و هوا را بیش از ویش آلوده می کند.
اما درباره چاره کوتاه مدت آلودگی هوا، امروز استاندار تهران از اتخاذ تصمیمات جدید در صورت افزایش آلاینده ها خبر داد. تصمیماتی که در سه چهار سال گذشته گرفته شده است. مثل تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات
حسین هاشمی در حاشیه نشست استاندار تهران با ائمه جمعه در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوای شهر تهران گفت: در صورت افزایش آلودگی هوای تهران کمیته اضطراری تشکیل و براساس تجربه سال‌های گذشته اقداماتی در جهت تردد و تغییر ساعات کاری ادارات استان تهران اتخاذ می‌شود.
او گفت: مطمئنا با توجه به آلودگی هوا باید از تصمیمات مقطعی مانند سال گذشته استفاده کرد و موضوع آلودگی هوا را نمی‌تواند یک هفته‌ای حل کرد.
استاندار تهران درباره تردد خودروهای فرسوده در پایتخت که به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی هوای است، گفت: تا زمانی که حاکمیت در رابطه با تعویض خودروهای فرسوده تصمیم نگیرد 3.5 تا چهار میلیون خودروی فرسوده در تهران تردد خواهند کرد. هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده دولتی را اخیرا مصوب و ابلاغ کرده است. تا زمانی که این خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند مشکل همچنان به وقت خود باقی است.
استاندار تهران درحالی از کاهش ساعت کار ادارات حرف زده است که دو هفته پیش هیات دولت رای به بازگشت ساعت کار ادارات تهران به روال سابق و همان ۴۴ ساعت در هفته داد.
به هرحال باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای پایداری هوا، باید در فعلا هوای آلوده تنفس کنیم.
منبع: خبر آنلاین


سه شنبه 16 مهر 1392 - 19:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | محیط زیست: هوای‌تهران در شرایط‌هشدار و در آستانه‌اضطرار... | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS